2014. november 5., szerda

Jóga nekem.

A jóga gyakorlása nagyon fontos szerepet tölt be az életemben. Mikor elkezdődött velem a "Pánikbetegség", az orvosok azonnal írták fel nekem a nyugtatókat. Azok azóta is szépen kiváltva a dobozukban kuksolnak érintetlenül a gyógyszeres fiókomban. Nagyon büszke vagyok magamra, hogy soha nem nyúltam hozzájuk. Önerőből szerettem volna ezt az egészet megoldani, legalábbis nekiveselkedni. Az első utam a jógához vezetett. Ennek már 6 éve...



Emlékszem, gyerekkoromban anyukám könyvből (Kareen Zebroff - Jóga mindenkinek) és a tévéből felvett műsorokból (Dr.Weininger Antal, méltatlanul kevés információra bukkantam róla az interneten, a Librinél megvehetők a könyvei) tanulta a jógát. Lelkesen gyakorolta is, én meg nem értettem miért tekereg, és miért van csendben, ahelyett, hogy velem játszana. Sajnos, a gyerekkori mindennapjaimba nem épült be a jóga, de a mag el lett ültetve, és a megfelelő időre várt a kihajtáshoz. Először itthon kezdtem el szintén könyvekből és az internetről ismerkedni a jógával. Aki barátkozni szeretne vele, meleg szívvel ajánlom neki Tara Stiles YouTube csatornáját, egyszerű, letisztult és a lánynak hihetetlen kisugárzása van. látszik rajta, hogy imádja, amit csinál.

Lassacskán kialakult bennem az igény, hogy járjak el társas foglalkozásra is (már ekkor rájöttem, mekkora ereje van a csoportban végzett gyakorlatoknak, mind testi, mind lelki szempontból), egy kuponos oldalon rábukkantam a MandalaJógastúdiók egy kuponjára. Ekkor indultak még csak el, ez a kupon kedvezményén is látszott, mindösszesen 999 forintba került egy heti korlátlan használatú bérlet. Úgy voltam vele, hogy ez eléggé megéri, még akkor is, ha valami oknál fogva nem tetszene.Édesanyámmal elmentünk. (Ebben az évben költöztem el otthonról, és már jó előre kitaláltam, hogy majd a heti anya-lánya program az a közös jógagyakorlás lesz) tehát ez a kupon sok szempontból kapóra jött.

A Mandala Jógastúdiók Advaita termébe mentünk (Nyugati pályaudvarhoz közel) és rögtön az első órára be is regisztráltunk. Ez egy kezdő gerincjóga volt, de a dinamikusabb fajtából. Emlékszem másnap mikor felébredtem, akartam kikelni az ágyból, de a testem nem mozdult, olyan izomlázam lett... Jártunk női jógán, hatha jógán is ezalatt a hét alatt, végül kikötöttünk a gerinc -és hatha jóga mellett. És úgy maradtunk. Teljesen rászoktunk. 

Most már csak a hatha óratípusra járunk, ez a szívemhez közelebb áll (szerencsére rengeteg irányzat közül lehet válogatni, kit mi fog meg. Aki szereti a kihívásokat, melegen ajánlom a Bikram Jóga Moszkva téri stúdióját, kellemes órákat töltöttem ott!), mert sokkal több benne a meditáció. Nekem a jóga a teljes harmóniát jelenti, ahol megpihenek és közelebb kerülök önmagamhoz. Örülök nagyon, hogy a sors a Mandalához vezetett minket, mert eddigi oktatóink sokat hozzátettek ahhoz, hogy még jobban megszeressük és megismerjük a jóga gyakorlásának jótékony hatásait, mind a testre, mind a lélekre. Megtanít arra, hogy van olyan, hogy nyugalmi állapot, van olyan, hogy elcsendesedés, van olyan, hogy énidő. Mindenkinek kell magával foglalkozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése