2015. január 26., hétfő

Sütemény ajádnék csatos üvegben

Bevallom őszintén, már nem volt sok időm arra, hogy ajándékot készítsek, mert későre járt. Sütit szerettem volna sütni...Ajándéék meg kellett. Kitaláltam, hogy a száraz hozzávalókat beleteszem egy befőttes üvegbe, és mellékelek hozzá elkészítési leírást. A receptet és a leírást Laár András szakácskönyvéből vettem.

Ajándék hozzávalók:
tetszőleges üveg (befőttes, csatos...)
Süti száraz hozzávalói (Mák, liszt, cukor, sütőpor, vaníliás cikor)
Egy bögre
Papíros
Toll
Viccces szöveg

Kimérjük, hogy a befőttes üvegünkbe kb mennyi szárazanyag fér bele. Ügyesen kiokoskodjuk, hogy a sütink összetevőinek aránya fényében, mekkora bügrével kell mérnünk. (András receptje végtelenül egyszerű, a hozzávalókat ki kell mérni bögrével összekeverni és megsütni. Vegán a recept, tojást nem tattalmaz) Én a szuflé formám használtam "bögrének" az kb 1,5-2 dl-es. Vettem 1 szufléformányi lisztet, ráborítottam a sütőport. Jött a 1 szufléformányi mák, ezt picit lenyomkodtam, hogy jó szorosan legyenek egymáson a rétegek. Végül a tetejére rákerült az 1 szufléformányi cukor és a tetejére egy kis vaníliás cukor. Tádámm! Kész is.

Írtam hozzá egy cetlit is:
Összetevők:
Száraz hozzávalók + 2 ek olaj + 1 szufléformányi tej

Elkészítés
"Összekeveri a jóságos Tompika a hozzávalókat, de ügyesen kihagyja belőle a bögrét. Körültekintő kisgyerek a Tompika, és kifelejti a radírt is a süteményéből, ehelyett kivajazott, lisztezett tepsiben 200 fokon tűpróbáig süti. Kockára vágja és porcukrozza a bőkezű Tompika a süteményét, amit aztán irigyen megtart magának"


Ez volt a hétfői Napi boldogság :)

Kövesd a Ne ess pánikba blogot a Facebookon is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése