2014. december 22., hétfő

Insanity élménybeszámoló

Az Insanityről megoszlanak a vélemények. Kinek szabad ezt csinálni, kinek nem...Én amondó vagyok, hogyha bírod, csináld, úgyis te érzed a legjobban mi a jó neked.

Nem titok, ez az edzés nagyon kemény. Az egészséges testet nem adják ingyen, minden elfogyott centiméterért meg kell küzdeni. De ha belekezdesz, végigvisz a lendület, mert meg akarod csinálni.

Shaun T által megálmodott Insane edzés egy olyan saját testsúllyal történő edzésforma, amit eszközök nélkül,  otthon is kényelmesen el lehet végezni (abban ez esetben ha van elgalább 3 négyzetméternyi területed) és kevesebb, mint egy órás elfoglaltságot jelent. Két nagyob blokkra lehet osztani, az edzés teljes hossza 63 nap, melyhez van órarend is. Itt lehet követni, hogy hol tartunk az edzésben, és mikor melyik óratípusra kell edzeni. Az első blokk inkább a magas pulzusszámra megy rá, nagyon sok ugrálással, ez azért fontos, hogy a testünket megszabadítsuk a "felesleges lerakódásoktól" hogy a második blokkban már menjen a szálkásítás. Az órák úgy vannak felépítve, hogy mindegyik bemelegítéssel kezdődik, az kb 5-6 perc ( ne aggódjon senki, ha már a bemelegítés alatt totálisan leizzadt, ez normális :) ) majd ezt követi egy nyújtás, jön maga az edzés és a végén egy újabb nyújtás levezetésképpen. Senki ne hagyja ki a bemelegítést és a nyújtásokat, ez nagyon fontos azért, hogy izmaink biztonságban legyenek. Heti hat nap van edzés, és egy nap pihenőnappal. A két blokk között van egy Recovery Week, ami arra hivatott, hogy megalapozza nekünk a második blokkban várható izomerősítő feladatokat. Ami még szuper a programban az az, hogy két hetente van Fit Test, ami egy 6 gyakorlatból álló 20 perces edzés, ahol számolni kell a teljesítményünket. Ezt meg kellett csinálni az első alkalommal, plusz kellett méreckedni. Így utólag követhetőek az eredmények, és szemmel láthatóak. Sajnos én hajlamos vagyok nem észrevenni magamon a változásokat, de a papírra leírva ott volt feketén, fehéten, ez is nagy segítség volt.

Nagyon büszke vagyok magamra, hogy végigcsináltam, teljesen átalakult a tesem. kilóban nem fogytam sokat (6 kg), mert izmaim is lettek bőven, és azért azoknak is van súlya :)

Amit tanultam, az az, hogy nincs lehetetlen, nem gondoltam magamról, hogy egyszer király leszek a fekvőtámaszozásban, és ki fogok bírni egy órás intenzív mozgást. Mostanra nem okoz gondot ha végig kell ugrálni egy-egy koncertet, vagy el kell szaladni a buszmegállóba. Szeretek napközben sétálni, ahelyett, hogy villamosozzak és igényem van a mozgásra. A 60 nap elég hozzá, hogy kialakítson az emberben új szokásokat és a régi rossz beidegződéseket felülírja. Kitartásra nevelt, minden nap 5:50-kor keltem és edzettem. Voltak nehezebb időszakok, természetesen, de mindig hajtot az, hogy mi van mögöttem. Ahogy az órarendben gyűltek az ikszek, annál inkább akartam ezt. Sajnos volt egy rossz mozdulatom edzés közben, és a térdem picit kiakadt, kényszerpihennem kellett egy hetet. Szörnyű hét volt, mert edzeni akartam...Megérte a pihenőt, mert újult erővel tudtam folytatni, és Karácsonyra ezt kaptam magamtól. December 20-ra kész voltam az edzéssel.

Amit javasolni tudok mindenkinek, hogy rendes futócípőben végezze a gyakorlatokat, figyeljen oda a nyújtásokara, érzékeny térdűeknek ajánlott a térdvédő. Valamint egy pulzusszám mérő karóra sem árt, hogy biztosnságban tudjuk magunkat. Kiegíszítő kezelésnek javaslom a jógát és az egészséges izomfejlődés miatt a sportmasszázst. Étkezésben én annyit tartottam be, hogy rengeteg fehérjét próbáltam bevinni, próbálkoztam fehérjeporral is, de reggelire mindig túró-joghurt páros volt a nyerő. Ebédre mindig grillezett pulykét ettem vagy párolt zöldséggel, vagy nyer salátával és joghurttal. Cukrot és lisztet egyáltalán nem ettem, az édességet csak méz és gyümölcs formájában vittem be (tudom, a gymölcsben is van szénhidrát, de az ilyen komoly edzéshez szükséges az energia, és a szénhidrtátot teljesen elhagyni ezért nem akartam.) Azért kicsit liszt és cukorsokkot kaptam, mikor 60 nap után először ettem ilyesmiket:)

Még egyszer beleállok az Insanitybe, de nem napi rendszerességgel, csak heti 2-3 alkalommal, mert mellette futni fogok, jógázni és mág úszást is tervezek. Erre rá lehet szokni!!! Nem kell sokat moralizálni, hogy nekikezdjünk e...Bele kell állni, el kell kezdeni és a többi megy magától, és van eredménye...!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése